Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


niedziela, 26 lipca 2009

Chleb orkiszowy z miodem i kardamonem



Przypomniałam sobie smak chleba orkiszowego na miodzie.
Ostatnio piekłam go na urodziny K. i dociekł mi się wówczas tylko kęs z czyjegoś talerzyka ;)
Tak jak na większość pieczonych przeze mnie chlebów i ten pochodzi od Liski – a dokładny przepis znajdziecie tu.
W moim wykonaniu – zamiast 1. – dodałam ¾ łyżeczki drożdży (mimo całkiem pracowitego zakwasu wciąż brakuje mi odwagi by nie dodawać ich w ogóle), podwoiłam ilość soli i dodałam rozbite w moździerzu ziarna kardamonu.



Chleb wyrastał pięknie, udało mi się nawet uformować bochenek z dość luźnego ciasta – mając nadzieję, że przez to będzie bardziej puszysty w środku...
I był.
Był fantastyczny...tyle tylko, że patrząc na małe rączki wycinające kwiatuszki do Czekoladowca po prostu go prawie spaliłam.
Mimo to – chlebek nie przetrwał dwóch godzin. Ja, od dziecka - wielka miłośniczka wszystkiego co przypieczone lub nadpalone nie mogłam oprzeć się rumianej skórce, K&J poradzili sobie z resztą.
M.

Dzień wcześniej nastawiłyśmy zaczyn...



Następnego dnia – podwójne wyrastanie...

3 komentarze:

  1. Normalnie jestem zazdrosna, bo ładniejszy od mojego! ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja Twój malutki uczeń...
    Ale za to pilny :) i wierny.

    Ale wiesz, że go spaliłam :D...

    M.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też jest chleb orkiszowy,ale na drożdżach (bo zakwas mi sie skonczył,a o zaczynie nie pomyślałam:( ) .
    Ale też jest pyszny,mama go sobie chwali.
    Twój napewno jest jeszcze lepszy.
    Buźka.Olcik:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...