Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


środa, 20 października 2010

Niedziela była w bieli... Krem z kalafiora :)



W miniony weekend, cokolwiek ugotowałam, ułożyłam, zatrzymałam w obiektywie miało kolor biały lub bieli pokrewny.
Białe to nadal dla mnie najpiękniejsze kwiaty (gatunek już mniej istotny), biała musi być pościel, filiżanka do kawy...Biała jest Baśka :)!

Zabawie w kolory dałam upust korzystając z "Kolorów Smaków" Marty Gessler.
Wpierw rozgrzaliśmy się kremem z kalafiora, by po południu osłodzić sobie niedzielę słodkim klasycznym sernikiem...

Dziś zapraszam na zupę :)




KREM Z KALAFIORA
autor przepisu: Marta Gessler

1 średni kalafior
2 pory
łyżka oliwy z oliwek
łyżka masła
2 ziemniaki
1-2 ząbki czosnku
1 l bulionu warzywnego
150 ml śmietany 22 proc.
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
sól, pieprz


Kalafior dzielę na małe różyczki. Białe części porów kroję i przesmażam na oliwie, dodaję pokrojone ziemniaki i kalafior - zalewam bulionem i gotuję do miękkości (20-30 minut).
Zdejmuję z ognia, dodaję śmietanę, doprawiam i miksuję na gładki krem.
Smacznego!




Za kilka dni zapraszam na sernik :)




...i dziękuję za wszystkie ciepłe słowa!

20 komentarzy:

  1. piekna roza z kalafiora i zupa taka w sam raz na te chlodne dni.. a psiak to istny slodziak..

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo lubię biały kolor :) A takim kremem chętnie bym się poczęstowała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Baska jest przecudna po prostu i przeslodka :) :) krem z kalafiora brzmi pysznie i tez tak wyglada,a na serniczek czekam z niecierpliwoscia,cos ostatnio "chodzi" wlasnie za mna :)
    Buzka Monis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam tę zupę i razem ze mną jadły ją jeszcze trzy osoby; bardzo nam smakowała, dziś też, by zadziałała rozgrzewająco :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Basia! :)) piękne filiżanki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię zupę kalafiorową. Śliczna kalafiorowa róża :)

    Pozdrawiam,
    http://kraina-szczesliwosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja to chyba lubię kolor! Zdecydowany. Ciągle ich szukam w naturze. Za to na kwiaty kapusty poluję co roku!Uściski dla psiej Baśki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja do bieli podchodzę sceptycznie... ale dziś... jestem do niej w 100% przekonana. Tak pięknie się u Ciebie prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ładnie i smacznie :)
    Mam tę książkę i chyba zdecyduję się na czerwony kolor, bo szarość tuż-tuż...

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaka śliczna różyczka kalafiorkowa! A Basieńka jest cudowna!
    Pozdrowienia Moniś:*

    OdpowiedzUsuń
  11. Biało wszędzie...delikatnie i romantycznie...
    Basia wpisuje się w klimat idealnie!
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pieseczek jest prześliczny :D I jak się pięknie wkąponował w niedzielny klimat :]

    OdpowiedzUsuń
  13. pyszny krem, czekam na sernik! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. jesień nie kojarzy mi się z bielą. ale lubię ją, bo jest taka minimalistyczna. i zupę lubię.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio rozkochałam się w bieli; białe ściany, białe talerze... Magiczny kolor.

    I krem z kalafiora bardzo smakowity. Chętnie wpadłabym na taki pyszny obiadek. ;)

    Uściski, Moniko!

    OdpowiedzUsuń
  16. Znam ten krem :) I biel w "Kolorach smaków" - bardzo lubię.

    Moniko, pieknego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  17. o nieee... zakochałam się znowu, Basia jest prawdziwym słodziakiem, nooo... może nie tak jak Tequila:P
    buzia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Baaaaaardzo dziękuję za wszystkie piękne i ciepłe słowa :))))

    pozdrawiam ciepło
    M.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...