Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


poniedziałek, 30 stycznia 2012

Mroźny poranek :) Owsianka



Co Was ogrzeje w ten mroźny poranek?...
Czyjeś słowo, uśmiech, małe stópki, jej drobne dłonie lub jego ramiona... a może jakieś małe futro...
Życzę Wam tego najmocniej.
Wczoraj wieczorem ogrzała mnie wiadomość, że Kermit i Piggy są jednak razem! Jest szansa dla trudnych związków ;)
(Wiem na pewno, byłam w kinie!)
Dziś, kiedy wszyscy jeszcze śpią, ja ogrzeję się owsianką.

Nikogo nie będę przekonywała jaka jest pyszna, delikatna, smakuje ciepłem domu i daje energię na wiele godzin. Do owsianki trzeba się przekonać samemu.
Bardzo długo starając się złagodzić objawy różnych dolegliwości pokarmowych, jadłam owsiankę na wodzie. Kiedy było coraz lepiej zaczęłam ją lekko dosładzać, potem czasem dodawałam jabłko, potem żurawiny... Kiedy wszystkie dolegliwości się skończyły - zaczęłam gotować ją na zwykłym mleku.
Jednak mleko krowie nie jest dla nas wcale najlepsze (ale ja je lubię najbardziej), poszukajcie informacji nt. mleka sojowego, koziego. Zamiast cukru możecie użyć agawy lub miodu a może wystarczy Wam sama słodycz owoców.
Warto próbować.
W te mroźne poranki owsianka ogrzeje Was na wiele godzin i sprawi, że poranki zawsze będą smakowały...domem :)


OWSIANKA
mieszanka

2 szklanki płatków owsianych lub żytnich
szklanka siemienia lnianego
szklanka żurawiny suszonej
szklanka ziaren słonecznika
szklanka amarantusa
szklanka otrębów pszennych (zwykłych lub granulowanych np. z jabłkiem)
pół szklanki sezamu

Rano zalewam 3 duże łyżki mlekiem lub wodą i kilka razy podgotowuję w rondelku.
Czasami dosładzam miodem lub dodaję drobno pokrojone owoce.


6 komentarzy:

  1. zdecydowanie mój nr 1 wśród śniadaniowych specjałów:)
    najczęściej używam mleka sojowego,które zbawiennie wpływa na organizm,jeśli łączymy je z owocami,np.mandarynką,tak jak ja dziś w mojej owsiance z żurawiną;)
    ps.piękne zdjęcie!
    m.

    OdpowiedzUsuń
  2. Owsianka jest pyszna i pożywna. Najlepsze śniadanie pod słońcem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie ma to jak owsianka, pycha sniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne sniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Owsianka jest dobra na wszystko ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. te zdjęcia- takie klimatyczne
    - 25 dziś, za zimno zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...