Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


sobota, 21 maja 2011

Bochenek na już :) Chleb z ziemniakami.



Zachciało mi się....ładnego bochenka. Już.
Nie jutro. Ale już.

I oto chleb, na powstanie którego nie potrzebujecie zakwasu, zaczynu. Potrzebujecie 10 g drożdży, trochę mąki i wody a przede wszystkim ugotowanego ziemniaka :) i dwie godziny.

Po bułkach Małgośkach, które są puszystością i lekkością zaczarowały moją Rodzinę - wypieki z dodatkiem ziemniaków uważam za doskonałe.

Przepis oczywiście Liskowy. Okrągły bochenek piekłam w żeliwnym garnku. Drugi - po prostu na blasze :)




CHLEB PSZENNY Z ZIEMNIAKAMI

400 g mąki pszennej przesianej (użyłam mąki chlebowej)
200-250 ml letniej wody

łyżeczka soli
3 łyżki oliwy

100 g ugotowanych ziemniaków
10 g drożdży

odrobina cukru

Drożdże rozkruszam w połowie filiżanki wody, dodaję odrobinę cukru i mąki.
Mąkę przesiewam, mieszam z solą, dodaję przeciśnięte przez praskę ziemniaki.
Kiedy drożdże się ruszą, stopniowo dodaję je mąki, powoli zagniatam ciasto dodając także stopniowo oliwę. Ciasto powinno być gładkie, elastyczne. Spryskuję je oliwą, zakrywam i odstawiam w ciepłe miejsce na godzinę.
Po godzinie, kiedy podwoi są objętość, przekładam do koszyczka wzrostowego i odstawiam na kolejną godzinę.
Piekarnik nagrzewam do 220 st.
Piekę ok. 30 minut. Po 10 min zmniejszam temp. na 200.
Smacznego!


6 komentarzy:

  1. chciałabym kiedyś upiec tak pięknie wyglądający bochenek chleba...

    OdpowiedzUsuń
  2. Sandrulo :) tak niewiele trzeba. Pozdrawiam Cię ciepło. M.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny chleb, kusi tym bardziej, że u mnie pieczywo wszelakie jakoś 'wyszło z domu' a ja tak chętnie bym zjadła kromkę z masłem na śniadanie ;)
    Pozdrawiam Cię ciepło, Moniko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow ten bochenek mnie oczarował.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne są Twoje chlebki. Piekłam taki w żeliwnym garnku. Uwielbiam jak one wtedy rosną. Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyjemnie domowy bochenek
    Tęsknię za tym zapachem, za tym smakiem...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...