Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


czwartek, 18 lutego 2010

Ciasto owsiane. Z czekoladą :)




Tak jak chleb to zapach domu; pomidorowa - smak dzieciństwa, pierogi - wizytówka gospodyni tak...
nie istnieje w kuchni nic bardziej zmysłowego niż czekolada...

Kostka, dwie aksamitnej gorzkiej czekolady wprawiają mnie zawsze w dobry nastrój. Nie dorówna czekoladzie wino, nie dorówna żaden deser. To przyjemność sama w sobie.


Jednak by słowa nie wpadły w nutę reklam przejdę już do Czekoladowego Weekendu Bei

Składniki na to ciasto zachwycieły mnie już pierwszej chwili: duuużo płatków owsianych (lubię), duuuużo orzechów (lubię) i gorzka czekolada (kocham!).
Wyszło bardzo przyzwoite, całkiem smakowite lecz...do dalszych testów.
A to dlatego, że środek był zbyt miękki.
Być może w ostatnim etapie pieczenia - następnym razem włączę wyłącznie dolną grzałkę piekarnika na jakieś 20 minut.
Zachęcam do prób!




CIASTO OWSIANE Z WIÓRKAMI CZEKOLADOWYMI
z książki Złota księga Czekolady


400 ml wrzącej wody
250 g płatków owsianych
200 g cukru
100 g ciemnego cukru
125 g miękkiego masła
2 jajka
200 g pszennej mąki
1 łyżka kakao
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli
180 g wiórków z gorzkiej czekolady
100 g grubu posiekanych orzechów włoskich


Piekarnik nagrzewam do 180 st.
Smaruję masłem i opruszam bułką okrągłą foremkę - 25 cm.
W dużej misce zalewam płatki owsiane wrząkiem i zostawiam na 10 minut. Następnie dodaję do płatków cukier, masło, jajka, mieszam. Kiedy składniki się dobrze połączą, dodaję mąkę, kakao, sodę oraz sól. Łączę i przelewam płynne ciasto do formy. Wierzch posypuję orzechami i czekoladą.
Piekę ok. 40 min. ( w przepisie jest 20 min.) na brązowy kolor. Kwadrans przed końcem okrywam górę ciasta folią aluminiową (by czekolada się nie zapiekła).
Studzę częściwowo w piekarniku.

W oryginalnym przepisie ciasto należy podać - odwócone do góry dnem i obsypane cukrem pudrem. Ja, kiedy zobaczyłam orzechy i czekoladę - zrezygnowałam z tego zabiegu.
Smacznego :)
M.

17 komentarzy:

  1. ale smakowite ciasto, wygląda niezwykle , pięknie i pysznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smakowicie, posypka świetna.
    Zdjęcia robisz po prostu zachwycające.

    Wiesz Moniko, że w ramach Czekoladowego Weekendu natchnęłaś mnie do upieczenia czekoladowca? Tak go pięknie opisałaś, że po prostu nie mogłam mu się oprzeć
    :)))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja tez mam te ksiazke :))

    Ciasto wyglada pieknie. Tylko nie wiem czy u mnie doczekaloby upieczenia, gdybym tak zaczela podjadac skaldniki z tej deseczki... :))

    Milego dnia Monis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlaczegóż, Moniko, nie dziwią mnie u Ciebie płatki owsiane? ;)) Ale to dobrze, bo to smakowita pozycja jest. Ciasto z resztą pewnie też, nawet z tym zbyt miękkim środkiem - bo jak sama wspominałaś, czekolada to zmysłowa słodycz sama w sobie, a w ilości 180 g... raj. ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. jakie smakowite i śliczne zdjęcie, mniam! pozdrawiam Moniczko

    OdpowiedzUsuń
  6. czekoladowemu uzależnieniu i ja się poddałam
    ale jeszcze bardziej od słodkiej kosteczki
    mam ochotę na Twoje idealne ciasto..

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Płatki owsiane w cieście są pyszne, Polecam ciasto brazylijskie z najnowszego "przyslij przepis". Jest w nim duuużo płatków owsianych, banany i cośtam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda wspaniale! A wiesz, powiedziałabym tak samo - płatki i orzechy lubię, czekoladę kocham :))) Jak to miło znaleźć pokrewną duszę :)
    Ściskam ciepło :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Płatki owsiane, orzechy i czekolada...to po prostu musi być pyszne!:)
    Na ostatnie zdjęcie rzuciłabym się z widelczykiem;)

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda bardzo apetycznie, poczekam na udoskonaloną wersję i zrobię hi hi :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie pyszne ciasto :) Świetna propozycja. Chodzi za mną od dawna jakiś mocno czekoladowy wypiek. Twoje ciasto wygląda wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moniko, ciasto wygląda oblędnie. Kojarzy mi się z ciastami Nigelli z ksiązki "How to be...".

    Szkoda, że nie pokazałaś przekroju ciasta, bo strasznie mnie kusi... W każdym razie, daj znać, jeśli bedziesz je udoskonalać!

    Usciski...:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się to ciasto:)) Wygląda przepysznie i chętnie bym się poczęstowała:)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochani :)
    Dziękuję za wszystkie miłe słowa i ciepłe myśli.
    Ciasto z pewnością poddam jeszcze obróbce i dam znać :) Inna rzecz, że nawet same składniki jedzone osobno są pyszne ;) więc nawet zbyt miękkie smakuje nieźle.
    Pozdrawiam Was ciepło
    M :*

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie czekoalda jest chyba na rowni z dobrym winem, choc nie o tej samej porze dnia rzecz jasna ;) Nie wiem, z czego by mi bylo trudniej zrezygnowac...

    Ciasto brzmi bardzo ciekawie, z cala pewnoscia warto z nim eksperymentowac :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...