Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


poniedziałek, 3 sierpnia 2009

Owoce pod kruszonką. Czekając na E...



Rozmawiałyśmy chyba w piątek, znowu przełożyłyśmy spotkanie, a dziś tak bardzo zatęskniłam…

Za naszymi myślami, które biegną czasami szybciej niż wypowiadane słowa, za mieszanką wątków i wniosków, za pytaniami i szukaniem odpowiedzi.
Tak, spotkamy się, zaraz po naszych wakacyjnych powrotach.
Pamiętasz Kochanie jeszcze śniadania w Cafe Nowy Świat, skąd obserwowałyśmy nasz wydział…zamiast na nim być;)… Albo noc, kiedy zakuwałyśmy filozofię…w takich samych koszulach nocnych i kiedy plecąc trzy po trzy dobudzałam Cię – cennymi myślami Platona…
Spotkamy się za kilka tygodni, ale dziś Moje Kochane E. zapraszam Cię na letni deser…
I na chabry, które rosną na polu obok Naszego Domu...




OWOCE POD KRUSZONKĄ
Pyszny, lekko słodki, soczysty i chrupiący – deser jest lekko zmienioną przeze mnie wersją przepisu Nigelli Lawson. W moim wykonaniu – jest mniej masła, mniej cukru, dodatkowo pojawia się natomiast jasny sezam – a owoce, zgodnie z sugestią autorki – inne …
Długo powtarzałam, że jest to deser typowo kobiecy – podobny do naszych musli, crunchy i innych mieszanek śniadaniowych… Jednak jak się okazało, kruchutki i soczysty deser, przypadł do gustu także Mężczyźnie.
Podaję go prosto z piekarnika z dodatkiem lodów śmietankowych.

80 g masła
60 g płatków owsianych
40 g płatków migdałowych
30 g pestek słonecznika
60 g mąki
1 łyżeczka mielonego cynamonu
50 g brązowego cukru
Ok. 0.5 kg owoców ( w przepisie NL są jeżyny, ja użyłam mieszanki wiśni, śliwek, jabłka)
2 łyżeczki skrobii kukurydzianej
3 pełne łyżeczki cukru z wanilią
garść jasnego sezamu



Piekarnik rozgrzewam do 200 stopni.
Masło rozpuszczam w garnuszku, odstawiam. W misce mieszam: płatki owsiane, migdałowe, pestki, mąkę, cynamon, sezam, brązowy cukier.
Foremki smakuję masłem i wysypuję bułką tartą – nie jest to konieczne, ale moja Rodzina przepada za przypieczoną bułką – w każdej postaci;
Owoce mieszam razem ze sobą, posypując je skrobią kukurydzianą (kupuję w sklepach z ekologiczną żywnością) oraz cukrem z wanilią.
Do posypki z płatkami, wlewam masło, mieszam łyżką i nakładam kruszonkę na owoce przełożone do naczynek.


Wstawiam do piekarnika na 25 minut, ale pilnuję czy płatki nie zrumienią się zbyt mocno wcześniej – powinny mieć złoty kolor.
Z podanej ilości powstaną 4 porcje.
Smacznego.
M. mmmm....:)




Ps. Deser zjadły dwie małe Kobietki - Karolita i jej Ukochana Siostra Gabrysia. Zajadały, chrupały, wygrzewały buzie w słońcu... Może one tak i jak i My - znajdą tysiąc wspólnych myśli...bardzo bym chciała.

1 komentarz:

  1. Kochana moja,
    pamiętam wszystko. I zawsze będę. Kiedy wydawało się, że zdanie filozofii to najtrudniejsze na świecie wyzwanie. A melange nigdy nie była później równie dobra. Dziękuję Ci...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...