Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


sobota, 29 sierpnia 2009

Placki z cukinii. Dip do warzyw



Gdzie się nie ruszę tam rządzi tego lata cukinia.
Niemal w każdym domu na kuchennym blacie leżą dorodne, zazwyczaj zielone warzywa i czekają na przerobienie ich na: kremy, placuszki, tarty, ugrilowanie... itd.
Ja również uwielbiam cukinię i jem ją przez cały rok, ale chyba z tego "opatrzenia" dopiero teraz jej uległam.
W sobotnie popołudnie cukinie pojawiły się i na naszym stole (i już ich nie ma ;-D)
Ja swoje przygotowałam według przepisu Nigelli Lawson, z książki "Forever Summer".
Podałam je z dipem, który zawsze przygotowuję do dań z warzyw. Jego "recepturę" wymyśliłam sama i modyfikuję ją w zależności od:
a. humoru ;-)
b. pogody
c. upodobań kulinarnych naszych przyjaciół

Polecam eksperymentowanie. Podane w przepisie proporcje traktuję jako umowne - czasami mam ochotę na więcej chrzanu, czasami szczypiorku, czasami dodaję krople octu czasami nie... To bardzo wdzięczny sos, który jak mawia mój M. "dużo wybacza"...
Smacznego!

PLACKI Z CUKINII
4 średniej wielkości cukinie
pęczek grubego szczypioru
250 g fety
mały pęczek pietruszki
mały pęczek mięty
łyżka suszonej mięty
łyżeczka słodkiej papryki
140 g mąki
sól, pieprz do smaku
3 jajka lekko roztrzepane
olej do smażenia
*autorka podaje do placków oddzielnie limonki, ja, tuż przed samym smażeniem wcisnęłam do ciasta sok z 1/2 limonki
*ja nie używam mięty (wiem, że to bardzo "nie na czasie"), ale ja mięty DO JEDZENIA -nie uznaję...jedynie do dekoracji ;-)

Cukinię ścieram na grubej tarce (w mikserze), rozkładam na ściereczkę - by "oddała" trochę soku. W drugiej misce mieszam ser, szczypior, pietruszkę, sól, pieprz. Do sera powoli dodaję jajka i mieszając dodaję mąkę. Kiedy składniki się połączą, a olej na patelni jest gorący, dodaję cukinię i szybko mieszam.
Placuszki nakładam na rozgrzany tłuszcz, Porcja = drewniana łyżka.
Smażę na złoty kolor z obu stron.

DIP ( do warzyw, placków warzywnych...)
200 ml jogurtu naturalnego
1 pełna łyżeczka chrzanu
1/2 pęczka posiekanego szczypiorku
1-2 łyżki serka kanapkowego typu: Almette, Bieluch, Ostrowia...
1 łyżka majonezu
sól, pieprz, papryka chilli, szczypta cukru - wszystko do smaku
niepełna łyżeczka octu winnego

*czasami dodaję: czosnek/koper/ drobno posiekane korniszony z octu/kapary

*dip przed podaniem musi być dobrze schłodzony i ponownie zamieszany

18 komentarzy:

  1. hahaa i jeszcze jedne cukiniowe placuszki, chyba trzeba je przeliczyc bo co blog to inny przepis:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne są te placuszki. Nigdy nie jadłam jeszcze, ale może w końcu zrobię,bo mnie kuszą i kuszą..
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też znalazły zwolenników :) Ale tak ,to jest z ta cukinią , kto raz spróbuje ten pokocha :)I, znowu cudna aranżacja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cukiniowe placuszki to dla mnie tchnienie lata. Wspaniale wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny przepis na dobry poczatek! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz racje Moniko, prawie wszedzie kroluje teraz cukinia :) Gdy bylam dzieckiem, to nie w domu, a u mojej chrzestnej poznalam Pania Cukinie i dzis nie wyobrazam juz sobie bez niej mojej letniej kuchni :) I tak jak i Ty, przepisy modyfikuje wedle nastroju ;)
    I to w gotowaniu lubie najbardziej : z podobnych skladnikow moc wyczarowac rozne dania.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. witaj w kuchennej blogosferze, piękny wstęp i apetyczny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. hej,hej:) :),widze,ze podobne menu mialysmy wczoraj :))ja nigdy nie mam dosc cukinii,kupuje i jadam ja przez caly rok,dodaje do wszystkiego prawie :))
    Twoje placuszki sa przeapetyczne i ten dip bardzo interesujacy,musze wyprobowac :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Viridianko - nie wiem cz się doliczymy ;D
    Majanko - tak, mnie też skusiły i warto było ;)
    Szarlotku, dziękuję, miło mi bardzo

    Kasiu - tak, badzo są letnie - na szczęście cukienię mamy przez cały rok :D

    Cudawianki dziękję, miło, że wpadłaś, pozdrawiam :D

    Bea - tak czary kuchenne mają w sobie i fantazję i zabawę, ja też to uwielbiam, pozdrawiam cieplutko. M.

    Aga - dziękuję, bardzo mi miło :-)

    Gosiu - tak, widziałam ;D Do tego z deserkiem też kombinowałyśmy podobnie...

    Pozdrawiam Was serdecznie
    M.

    OdpowiedzUsuń
  10. bo cukinia to jest warzywo, które lubi każde towarzystwo :)

    Moniko, bardzo u Ciebie przyjemnie. Będę zaglądać z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Anoushko - bardzo mi miło! diękuję i zapraszam serdecznie :-)
    M.

    OdpowiedzUsuń
  12. Placuszki z cukinii są świetne.
    Kocham je bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaciekawiona Twoja kuchnia będę tu wpadać czesciej.Plackow z cukini nigdy nie smakowalam...i z tego co czytam to ponoc pychota.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy pomysł na placki,widziałam w Lidl piękne cukinie i chyba się skuszę i je zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  15. If you wish for to obtain a good deal from this piece of writing then you have to apply these
    strategies to your won web site.

    Also visit my web site; paleo ernährungspyramide

    OdpowiedzUsuń
  16. Simply want to say your article is as astonishing.
    The clarity in your post is simply great and i can assume you're an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the gratifying work.

    Feel free to visit my web blog; kohlehydratarmes brot

    OdpowiedzUsuń
  17. After looking into a few of the blog posts on your blog, I seriously
    appreciate your way of writing a blog. I book marked it to my
    bookmark site list and will be checking back soon. Take a look at my website too and tell me what you think.



    Feel free to surf to my web page :: wordpress installieren anleitung

    OdpowiedzUsuń
  18. I'm not sure exactly why but this weblog is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this problem or is it a issue on my end? I'll check back later on and see if the problem still exists.


    My page; herren rock
    my website: mallorca ballermann tipps

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...