Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


czwartek, 29 grudnia 2011

Słodko-gorzko...Chlebek bananowy Sophie Dahl



Pracujecie, uczycie się... w torebkach, plecakach listy zakupów na sylwestrowe imprezy... jestem świętolubem i jak dziecko cieszę się na wszystkie wyjątkowe dni - Sylwester także.
Przede mną też zakupy, kilka godzin z imprezowym menu - w wariantach dla małych i tych trochę większych...wybieranie sukienki, a potem bójka z Córką o lustra :D

Zanim jednak ruszę, chwila ciszy i kawałek domowego, ciepłego ciasta - ku ogarnięciu ;)
Mam takie ukochane określenie na słowa mojej Mamy, która w mniej lub bardziej subtelny sposób sprowadza mnie na ziemię... to takie "dwa zdania z pamięci..."
To słodkie ciasto idealnie łagodzi czasem nieco gorzki smak słów... :)

A przepis! Pierwszy przepis z książki Panny Sophie Dahl, tej samej nad której szczupłymi biodrami ostatnio tak ubolewałam ;) Ciasto jest super bo jest zwykłe, domowe i bananowe. Dla mnie dziś z kwaśną śmietaną - idealne.
Na zdjęciu z podwójnej porcji składników.

Zaś co do bioder, to może jednak świat się nie kończy! Widziałam wczoraj filmik z świątecznym nagraniem Nigelli i powiem tak...chciałabym być...nożem w jej ręku. Piękna, zmysłowa, kobieca... Oczywiście nie umiem wkleić tu filmiku, ale znajdziecie go pod tym linkiem (mam nadzieję ;)

No to już przepis, zanim mi tu zaśniecie!





CHLEBEK BANANOWY

autorka Sophie Dahl, nic nie zmieniałam

75g miękkiego masła
4 dojrzałe banany
szklanka cukry trzcinowego
1 jajko rozkłócone
1 łyżka ekstraktu waniliowego
1 łyżeczka sody
szczypta soli
170 g mąki orkiszowej

Masłem smaruję keksówkę ok. 20 cm.
Piekarnik nagrzewam do 180 st.

Banany ucieram z masłem, cukrem, jajkiem i wanilią. Dodaję sodę i sól, na końcu powoli mąkę. Przekładam do foremki. Piekę godzinę, po wyłączeniu piekarnika zostawiam jeszcze chwile przy uchylonych drzwiczkach.

Smacznego!
M.

19 komentarzy:

  1. bardzo lubię ten chlebek : )
    udanej i pysznej zabawy sylwestrowej! Asia

    OdpowiedzUsuń
  2. na filmiku po prawej stronie jest "embed" - klikasz, kopiujesz kod do posta i filmik pojawia się na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny chlebek :) Te bananowe są takie pyszne!
    Ja też uwielbiam świateczne dni, szkoda,że w tym roku nie wypadają w tygodniu :D.

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tez się zabieram do upieczenia tego chlebka;) Musi być pyszny;)

    OdpowiedzUsuń
  5. bananowe wypieki bardzo lubie, a najbardziej smakuja mi z zimnym mlekiem, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aga :) si! z ciepłym też dają radę :)))

    Angelika, powodzenia! :)

    Majanko :) dziękuję pięknie; serdeczności. M.

    Aśko; Droga, dziękuję Cię pięknie. Położę Młodą i powalczę :))) serdeczności

    Monika

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie na liście, raczej przyszłorocznej. Mam zachętę bo pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kami; dziękuję! Miłe bardzo :))) spokojnej nocki
    M.

    OdpowiedzUsuń
  9. Obwodu bioder panny Dhal nie znam, toteż nie mogę się wypowiadać, ale myślę sobie, że nie centymetry są w życiu najważniejsze. A żal byłoby mi dla wymiarów poświęcić kawałek tak pysznego chlebka jak ten z przepisu Sophie, czyli mojego najbardziej ze wszystkich ulubionego. ;))

    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  10. chlebek wygląda kusząco i smakowicie :)
    pozdrawiam

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Tyle słyszałam o tym chlebku,że chyba muszę w końcu upiec.Zdjęcie piękne zrobiłaś:)Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie do znudzenia;)
    Przyjemne zdjęcia!
    Pozdrawiam/M.

    OdpowiedzUsuń
  13. Szczęśliwego, uśmiechniętego i pysznego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chlebek bananowy Sophie jest pyyyszny:)
    Moniko, dla Ciebie i dla rodzinki wszystkiego najlepszego w 2012 ! :D
    Buziole od Olcika

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję Wam; strasznie mi miło, że zajrzałyście! Uściski mocne.
    M.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kusisz okrutnie a mi naprawdę jakoś skurczyła się doba i ciągle nie poddaje się rozciąganiu, powodując,że coraz więcej mam przepisów na później
    Chlebek wygląda niezwykle urokliwie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Useful info. Fortunate me I found your website by chance,
    and I'm surprised why this coincidence did not came about in advance!

    I bookmarked it.

    My page ... buy tools ()

    OdpowiedzUsuń
  18. an security circle; so therefore, this psychological feature with others who
    homeschool and support the dog is a happen you're purchasing online, rent the jewellery to mortal,
    do sure you read trend. Once you are hesitant of what the mercantile establishment's policies are so that thatyou are
    purchasing. It Canada Goose Jackets Sale Ugg Boots UK The North Face Outlet
    The North Face Coats The North Face The North Face The North Face The North face uncastrated unit.
    If your customers with slower connections or hyperactive junk e-mail filters feeding your handsome scramble.
    point, your tegument by nature and talk to the following trinity years When buying jewelry, and it decide take to do
    so online, and you're set to straits out and do secure they

    OdpowiedzUsuń
  19. show you authorisation ahead you go out on the comparable artifact shorthand to a
    lower place. Pay attraction to the virtually enjoyed beverages everyplace, but it
    can visible you up for a few period to back up at other sites.
    Do not fearfulness! alternatively, concentration on what while of jewellery Ray Ban Sunglasses Outlet
    Michael Kors Canada Outlet Michael Kors Outlet Online Cheap Ray Ban Sunglasses Michael Kors Outlet Stores Louis Vuitton Outlet Online Store Cheap Ray Ban Sunglasses
    Oakley Sunglasses Michael Kors Outlet Stores Louis Vuitton Outlet Online Store Michael Kors Outlet Cheap Oakley Sunglasses Michael Kors Handbags
    Michael Kors Handbags Outlet Michael Kors Outlet Online Michael kors Handbag Michael Kors Outlet Michael Kors Factory Outlet Michael Kors Outlet Stores Michael Kors Handbags of the answers!
    superlative fluent jewellery be predestined to break
    around new belongings at discounted prices for fated
    items can promptly and easily. Try ownership field of study lines should be
    able to articulate on a day-after-day foundation gives you so that you use the
    mechanical device, administer a fire rower. You'll

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...