Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


wtorek, 1 listopada 2011

Banoffee pie. Kobiece lub nie...;)



- Jest kobiece. Słodkie. I te banany i czekolada...
- Nie jest. Faceci też je lubią.
- No nie wiem...

...zdania z Asią miewamy często różne. Ale gotować lubimy tak samo.
Od 9 lat wymieniamy się przepisami... szczerością, zrozumieniem.
Tak czy inaczej bananowcem wykarmiłyśmy naszych mężów i jakoś nie narzekali ;)
Asia twierdzi, że nie należy go dłuugo chłodzić.
Ja bym chłodziła kilka godzin ;)





BANOFEE PIE

1 opakowanie herbatników Digestive w czekoladzie
1 puszka masy kajmakowej
3 banany
1/2 kostki masła
1 łyżka żelatyny
1 łyżeczka rozpuszczalnego espresso
500 ml śmietany 36%
duża łyżka cukru pudru


Żelatynę i kawę rozpuścić w 1/4 szklanki wrzącej wody i w czasie robienia ciasta - cały czas co chwilę mieszać.
Masło rozpuszczam w rondelku, studzę. Ciastka drobno kruszę i zalewam masłem, mieszam.
Ciastka wykładam na spód tortownicy o średnicy ok. 25 cm. Rozgniatam płasko. Małymi porcjami rozkładam na ciastka kajmak. Na masę układam pokrojone w plasterki banany.
Śmietanę ubijam, dodając stopniowo cukier puder. Do ubitej śmietany powoli wlewam letnią żelatynę z kawą - cały czas mieszając.
Górę posypuję kawą lub czekoladą. Przed podaniem ciasto schładzam przynajmniej godzinę.
Opcjonalnie można na ciasto rozłożyć wiśnie we frużelinie.
Czas wykonania ok. 40 minut :)
Smacznego!

21 komentarzy:

  1. Obłędnie wygląda, zaraz chyba zabiorę Ci kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, świetne! Smakowite bardzo i myslę sobie,że jak najbardziej równiez męskie. Mojemu M na pewno by posmakowało.
    Może się skuszę?:)
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na takie ciasto nikt nie powinien narzekać;) Wygląda kusząco:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo pysznie i zapewne tak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czysta Rozpusta! Z chęcią bym wzięła w niej udział.
    Pozdrawiam A.

    OdpowiedzUsuń
  6. rozpusta i chcę być rozpustna rozkoszując się tym smakiem!!! chętnie wypróbuję, bo wygląda obłędnie !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie też męskie. Mój pan przepada za bananami, dlatego gdy są przejrzałych bananów, muszę je chować.
    Uściski jesienne.
    GN

    OdpowiedzUsuń
  8. ałć boli jak patrze na takie pyszności:) ...

    OdpowiedzUsuń
  9. wspaniale ciasto, niesamowicie pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. MOniś, teraz potrzebuję takiego ciacha! Właśnie teraz...

    A Ty nie uciekaj znów z blogu! Tęskno mi znów :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem Anulka i nigdzie się nie wybieram :) pewnie nie codziennie, ale jestem, choć pewnie bardziej sobie patrzę niż piszę ale jestem w temacie! Tęsknię i ja ;)

    Drogie Moje; dziękuję Wam pięknie, za słowa i odwiedziny! Ściskam ciepło :)
    M.

    OdpowiedzUsuń
  12. Domagam się nowego wpisu :)
    Domagam się natychmiast :)))))
    Moni kiedy będziesz w Warszawie?

    OdpowiedzUsuń
  13. ... ech, no prawie jestem :)

    a wpis już jest :)

    mam nadzieję, że grzecznie śpicie!
    :)

    M.

    OdpowiedzUsuń
  14. pyszności - też bym chłodziła :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. zrobilam ... i nie smakuje mi ... pomimo ze kupiłam swietna smietane mase i ciasteczka ... za slodkie ... mam nadzieje ze bedzie smakowac moim chlopakom ... :(

    OdpowiedzUsuń
  16. My partner and I stumbled over here different web address and thought I might check things out.
    I like what I see so now i am following you. Look forward to checking out your web
    page for a second time.

    Feel free to visit my web page :: Dragon Vale Passwords

    OdpowiedzUsuń
  17. You actually make it seem so easy with your presentation but I to
    find this topic to be actually something which I think I'd by no means understand. It seems too complicated and very large for me. I am looking forward to your subsequent put up, I will attempt to get the hang of it!

    Feel free to visit my webpage; MineCraft Premium Generator

    OdpowiedzUsuń
  18. I wanted to thank you for this good read!! I certainly loved every bit of it.
    I have you book-marked to check out new things you post…

    Stop by my webpage :: Download Now Minecraft Pro Full v3.1

    OdpowiedzUsuń
  19. Incredible quest there. What happened after? Good luck!


    Take a look at my homepage: minecraftforfree

    OdpowiedzUsuń
  20. Everyone loves it whenever people come together
    and share opinions. Great blog, keep it up!

    Visit my site ... free psn network card codes

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...