Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


niedziela, 23 października 2011

Chleb mieszany, improwizowany ;)



Po krótkim ciastowym maratonie (październik to w naszym domu czas urodzin, imienin, urodzin... ;) bardzo chciałam by w weekend zapachniało chlebem. I to nowym chlebem.
Padło na chleb Hamelmana z ziarnami. Przepis przeze mnie uproszczony, a ponieważ na moim zakwasie... zabrakło mi odwagi, by nie dodać małej kulki świeżych drożdży ;) ot takiej malutkiej, ale przynajmniej byłam pewna, że drgnie.
Pozwolicie, że sama się rozgrzeszę :)




Miary podaję w uncjach, którymi odmierza większość wag elektronicznych.


CHLEB MIESZANY Z ZIARNAMI

na podstawie: Sourdough Seed Bread, J. Hamelmana


na zaczyn, przygotowany 12-16 godzin wcześniej:
4.8 oz mąki chlebowej, u mnie typ 850
6 oz wody
1 oz zakwasu ( u mnie żytniego)
składniki krótko łączę, pozostawiam na noc w ciepłym miejscu pod przykryciem

oddzielnie nastawiam:
6.7 oz wody
2.2 oz siemienia lnianego
zostawiam pod przykryciem)

następnego dnia, łączę:
1 lb, 8.6 oz mąki chlebowej pszennej (typ 850)
2.6 oz mąki pełnoziarnistej (u mnie 1850)
3.8 oz ziaren słonecznika
1.9 oz ziaren sezamu
11.3 oz wody
.7 oz soli
namoczone siemie lniane (całe)
10.8 oz zaczynu
3-4 g świeżych drożdży

Ciasto wyrabiam łącząc wszystkie składniki, następnie odstawiam je na 2.5 godziny.

Po tym czasie ciasto przekładam do koszyczków wzrostowych i ostawiam na ok. 12 godzin.
Piekę – w żeliwnym garnku nagrzanym do temp. 220 st. ok. 30 minut.

Smacznego!



Spokojnego tygodnia Wam życzę :)
M.

12 komentarzy:

  1. Przepiękny chleb Monisiu! Bardzo mi się podoba:)
    Mówisz,ze październik pełen urodzin u Ciebie? Moje urodziny też w październiku hihi ;)

    Pozdrawiam ciepło:)
    Majana

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękny... muszę chyba reaktywować zakwas :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Majanko,pamiętam!

    Wiewióra, zastanów się ;) jak ja reaktywowałam swój to nie mogę przestać i mam nadprodukcję ;)
    serdeczności :)
    M.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie,chętnie bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszniutki...zjadlabym z maselkiem jedna kromeczke:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda niesamowicie! Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po namyśle stwierdzam, że chleb z ziarnami to mój ulubiony!
    Miło Cię czytać znów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ach ta skorupka... i to pęknięcie mniam

    OdpowiedzUsuń
  9. tak myslałam ,ze jestes waga

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie można by podać wagę w dag, skoro piszesz po polsku to i wagę proszę "po polsku", a nie gimnastykować sie trzeba. Jak dla mnie przepis nieprzydatny. Poszukam czegoś bardziej czytelnego

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...