Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


poniedziałek, 19 października 2009

Tort Cappuccino. Wagi świętują!



Dla świętujących Wag.
Bo są fajne :), zbyt wrażliwe i zbyt niezdecydowane. Bo wiecznie szukają równowagi w sobie i dookoła siebie.
A szczególnie dla tej Jednej, dla której upiekłam ten tort.
Dla Pana Wagi :) na jego urodziny.
A torcik dla mnie ważny. Może i na zdjęciu nie wypadł zbyt przystojnie, ale dla mnie ulubiony, mocny, koniecznie zimny z obowiązkowo - najlepszym cieniutko krojonym biszkoptem. I najlepszym kakao na jakie mnie stać :) no i...z niedopuszczalną ilością amaretto ;)

Torcik Cappuccino przygotowałam już bardzo wiele razy. Nie ma w nim tradycyjnego kremu, nie ma masła, jest za to spora ilość mascapone, trochę Śmietanki...
Jego Autorką jest Asia z Kwestii Smaków, a przepis znajdziecie tu: jest tak opisany, że mnie się udał za pierwszym razem.

Ostatnio jednak przygotowuję go na biszkopcie według przepisu Michel'a Roux z książki "Jajka", wydawnictwo: Bellona.

BISZKOPT GENUEŃSKI
do tortu, piekłam go w formie o średnicy 22 cm

125 g Mąki pszennej, przesianej
4 jajka - o temperaturze pokojowej
125 g drobnego cukru
30 g masła,rozpuszczonego ostudzonego

Piekarnik rozgrzewam do 190 st.
Jajka i cukier roztrzepuję na gładką, jasną masę. Ubijam ok. 10-12 minut, dodaję powolutku mąkę mieszając silikonową szpatułką, powolutku dodaję roztopione masło.
Przekładam do formy i piekę ok. 30 minut - a tak naprawdę do czasu aż biszkopt nabierze równomiernego lekko złocistego koloru - czyli po 20 minutach należy go już mieć "na oku" ;)
Studzę na kratce.
Do tego tortu - przecięłam go na 4 krążki. Albo 5 :) nie mogę się doliczyć...
Smacznego!



****
Ja w tym roku urodziny swoje, także wagowe :) postanowiłam przełożyć.
Oczywiście, że można.
I nie dlatego, że nie chcę liczyć wszystkich tych 32 wiosen.
To już mam za sobą.
Przez ostatnie dwa lata bardzo mocno przyglądałam się sobie i ludziom w moim otoczeniu. I wiem kto był przy mnie przez te wszytskie urodziny jak pamięć moja sięga i kto ze mną będzie...na pewno jeszcze długo :)
Nie patrząc na to czy się uśmiecham, czy krzywię, czy postanawiam: "urodziny przełożyć! Nie dzwonić, nie pytać. Nie ma mnie. Kocham. Zadzwonię jutro".

Oni i tak są przy mnie bezwzględnie. Są - nawet kiedy mówię "nie", przytulają, kiedy jestem jak osa, znają mnie lepiej niż ja sama siebie. Są moim zdrowym rozsądkiem, asertywnością, cierpliwością - cechami, których naturalnie nie posiadam...
Są na codzień. Nie od święta.
I za to ich kocham najbardziej...I za te urodziny, które przełożyłam także dziękuję.
M.

20 komentarzy:

  1. Jaki piękny! Ten biszkopt Roux'a też uwielbiam, po prostu nie może nie wyjsc :) Ten torcik wygląda i pewni smakuje prawie jak tiramisu, marzy mi się takie połaczenie od jakiegoś czasu tylko okazji brak :)
    I wszystkiego najlepszego dla Wag ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. spotkaly sie dwie Wagi!! :-)) zycze Wam obojgu duzo szczescia!!! :-))
    torcik boski, zwlaszcza na fakt "z niedopuszczalna iloscia amaretto..." :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam słabość do tortów , których od lat już nie robię , bo to już i wiek, i ochota nie te co dawniej:) Ten tort bardzo do mnie przemawia, bo smaki bardzo się równoważną ze sobą, dając coś co zostaje w pamięci do kolejnej okazji( ale, działa na moja wyobraźnię :D) Wagom, życzę szczęścia i spotykania na swojej drodze, tylko takich ludzi z którymi warto spędzać wolne chwile.
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  4. To dużej Wagi zdarzenie ;)
    A tort jest po prostu piękny, wygląda niesamowicie lekko i delikatnie. Chyba nigdy nie miałam możliwości piec tortu z prawdziwego zdarzenia, niebawem chciałabym to pragnienie zrealizować :)

    Moniko, to Ty bywasz osą? Jakoś mi się w to wierzyć nie chce! :)


    Pozdrowienia ciepłe!

    OdpowiedzUsuń
  5. O, widzę ogłoszenia drobne z WZką w roli głównej :) Niestety nie mam wypróbowanego przepisu...

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana, ale mi smaka na noc narobiłaś:) Pięknie ten tort wygląda!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. piękny tort!
    Przesyłam urodzinowe życzenia
    Beata, także waga

    OdpowiedzUsuń
  8. Monis, torcik przepiekny :) Takie torty uwielbiam. Czy moglabym sie poczestowac?

    Moj brat to tez Waga. Cos niecos wiec o wagach wiem :) Przesylam cieple zyczenia i pozdrowienia z Krakowa :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekny! I ta niedopuszczalna ilosc amaretto szczegolnie do mnie przemawia ;)

    Najlepsze zyczenia dla Pana Wagi :)

    Pozdrawiam Moniko!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaki piękny tort!
    I ja Waga, więc dziękuję za życzenia i również życzę wszystkiego naj!!!:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój mąż też Waga :) Wszystkiego najlepszego dla Was!
    Piękny tort.

    OdpowiedzUsuń
  12. Oooo to dla mnie :) Ja jestem Waga z 29 wrzesnia :)
    A dla Pana Wagi STO LAT !!!

    OdpowiedzUsuń
  13. a u mnie też Wagi w rodzinie, całe dwie:)) ten torcik jest cudny, mam go zapisanego w zakładkach i wiem że równiez kiedys u mnie zagosci jako prezent urodzinowy tylko... hmmm... nie wiem jeszcze dla kogo :P

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo ładny , taki prosty i o jego atut , ja lubię delikatne torty

    OdpowiedzUsuń
  15. ale jak to ilość amaretto może być niedopuszczalna? każda jest dopuszczalna ;P
    i podoba mi się, zamiast tradycyjnego kremu jest mascarpone

    OdpowiedzUsuń
  16. Aklat;
    Tak biszkopt niezawodny :) A wiesz w domu na ten torcik właśnie wołamy "tiramisu" :)
    Dziękuję pięknie, pozdrawiam
    M.

    Cudawianko:
    Dziękujemy pięknie, tak amaretto - tu ilości zalecanych się nie trzymałam :)
    Miłej nocki
    M.

    Szarlotku;
    Proszę Cię!!!! Co tam wiek. Ja "w moim wieku" to już nie takie powinnam trzaskać, a lecą takie podstawowe:)
    A Wagi = obie dziękują bardzo. Pozdrawiam Cie cieplutko
    M.

    Aniu...vel Vespertine...hmm :)))
    Bzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzz zzzzzzz zz zzzzzzzzz :))))
    Dziękuję Ci pięknie. Dobre, proste ciacho.
    Oj bywam Kochana, bywam. Na szczęćie rzadziutko i króciutko i...wogóle to się mnie nie boją ;)

    Na WZ-ki poluję więc Aniu dalej. To ulubione ciacho mojego Taty i wielki kawał wspomnień z dawnych hortexów... Muszę odtworzyć w domu ten samk.
    Pozdrawiam Cię cieplutko i cichutkie "dobranoc..."
    M.

    Alinka - bardzo Ci dziękuję :) Sama muszę go ostrożnie ciągle omijać - bo jakoś tak nie da się koło niego obojętnie przejść...:)
    Pozdrawiam
    N.

    OdpowiedzUsuń
  17. Beatko :)
    To najlepszego! Serdecznie pozdrawiam i dziękuję
    M.

    Majeczko;
    Kochana - proszę częstuj się - pół dla Ciebie - pół dla mnie ;) (uczę się nie spychać siebie na koniec kolejki ;) a potem zrobimy drugi :)))
    No to lekkiego życia z braciszkiem nie miałasz na pewno :) mam nadzieję, że teraz jesteście już zgraną parą.
    Pozdrawiam. Uuuuu....z Krakowa...jak tęsknię
    :)
    Buziaki
    M.


    Bea;
    :)) Pięknie dziękuje. Amaretto ma dar...przemawiania ;) Bardzo Ci dziękuję, także w imieniu Pana Wagi.
    Pozdrawiam serdecznie
    M.

    Majanko;
    Noooo... wago ty Moja Kochana; Naj, naj - coby słonka na tych naszych niebiosach więcej i czasu, czasu, czasu...
    Buziaki
    M.

    Edysiu;
    A to życzenia serdeczne dla Twojego Pana Wagi. Bardzo dziękuję, pozdrawiam
    M.

    OdpowiedzUsuń
  18. Kasik;
    100 lat, 100 lat :)))
    To dobry dzień na urodziny...znałam kiedyś Kogoś z 29 września, ale szzzzza, nie wolno głośno ;)))
    Dziękujemy, pozdrawiam
    M
    :*


    Viri;
    Jak się cieszę z Twojej wizyty. Ostatnio właśnie rozmawiałam z kimś z uczelni medycznej, chyba w Poznaniu. Opowiadał mi o pierwszym roku...
    Bądź dzielna Kochana!
    Dziękuję Ci pięknie i serdecznie pozdrawiam Twoje Wagi Domowe.


    Margot;
    tak prościutki, a całkiem niezły; pozdrawiam Cię serdecznie
    spokojnej nocki
    M.

    Aguś;
    No wiesz niedopuszczalna z punktu widzenia: noooo....dzieci, które go jedzą i wytrzymałości biszkoptu ;)
    Ale dał radę. Pozdrawiam
    miłej nocki
    M. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pewnie Olciku :)))
    Chyba będzimy świętowały okrągły miesiąc ;P
    Buziak
    M.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...