Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


czwartek, 15 lipca 2010

Lato w chwilach :)


Jeszcze w remoncie a już na walizkach. Jeszcze w pracy a myślami już na Kaszubach...
Kolejny kawałeczek domu wykończony :)) a przed nami wyczekane wakacje!
Rodzinne, z Przyjaciółmi w miejscu szczególnie nam bliskim.

Zamieszanie między malowaniem, układaniem paneli, pracą a szykowaniem się do urlopu wycięły mnie chwilowo z blogowego życia.
Tylko z zajawkach zobaczyłam jakie cudeńka u moich Sąsiadek. Kiedy wrócę czeka mnie wspaniała lektura!

I choć aparat przez ostatnie dni wpadał mi w ręce przypadkowo i bez efektów końcowych, kilka ciepłych chwil udało mi się zatrzymać ;)...

.... stolik po Rodzicach mojego Taty, z Milanówka; po szlifowaniu i bejcowaniu...



....krewetki, które J. oprawiał do sushi...



....niedzielny obiad w ogrodzie, kiedy dzieci bawiły się do ostatniej suchej nitki!








...i słodkie, kruchutkie i jeszcze truskawkowe babeczki, które przygotowaliśmy z dziećmi w Pracowni :)




Kochani;
Wszyscy, którzy zaglądacie Na Grabinę :)
Mam nadzieję, że nacieszycie tym latem, naładujecie akumulatorki i zatrzymacie w Sobie pełną garść dobrych chwil. Dokończycie niedokończone rozmowy i znajdziecie dystans do codzienności.
Ja taki mam plan :)




SOS DO SAŁATY
Idealny do zielonej sałaty, ogórków. Według mnie najlepszy do potraw jedzonych na świeżym powietrzu. To tak naprawdę miks kuchni mojej Mamy i mojej.


150 ml zimnego gęstego jogurtu
dwie łyżki kwaśnej śmietany
łyżeczka chrzanu
łyżeczka cukru
½ łyżeczki octu
sól, pieprz
kilka listków mięty – drobno posiekanych

Wszystkie składniki ucieram z jogurtem i odstawiam na co najmniej godzinę do schłodzenia

LETNIA SAŁATA
Moja ulubiona. Także najlepsza w ogrodzie.

mieszanka sałat (w tym aby była rukola)
pomidorki koktajlowe
jabłko, pokrojone w małe cząstki lub melon
ser – wedle uznania kozi, pleśniowy – dość twardy (nie feta)
garść prażonych pestek słonecznika
garść prażonych pestek dyni
czerwona cebulka pokrojona w cienkie talarki

dressing: po łyżce octu, oliwy, miodu i musztardy, posiekane listki bazylii, sól, pieprz, 3 łyżki wody – mieszam i skrapiam sałatę.

Nie podaję ilości składników na sałatkę – gdyż za każdym razem proporcje są inne.
Ostatnio nawet na stole pojawiła się podobna letnia sałata z...truskawkami. I także byłą pyszna.

KRUCHE BABECZKI
Warte wspomnienia także z uwagi na bardzo fajne, delikatne kruche ciasto.
Przepis autorstwa Michela Roux z książki „Ciasta pikantne i słodkie”, (wyd. Bellona)
Z poniższych składników otrzymamy ok. 450 g gotowego ciasta, idealnego do lekkich, letnich wypieków.

250 g mąki pszennej przesianej
150 g masła pokrojonego w kostkę, lekko zmiękczonego
1 łyżeczka soli
szczypta drobnego cukru
1 jajko
1 łyżka zimnego mleka

Z mąki usypuję górkę, wcieram powoli masło, dodając kolejne składniki: sól, cukier, jajko. Łączę składniki na gładką masę. Kiedy ciasto będzie już lekko ziarniste i kleiste dodaję zimne mleko i wyrabiam dość szybko i niezbyt długo gładkie ciasto.
Schładzam w lodówce – min. 20 minut.
Ciasto rozwałkowuję dość cienko i przed upieczeniem nakłuwam widelcem.
W zależności od formy piekę 10-20 minut w tem. 180 st.


Pozdrawiam Was!!!
M.


19 komentarzy:

  1. Wypoczywaj, Moniko!
    Łap jak najwięcej ciepłych chwil i uśmiechów.

    Co do sosu do sałaty... mimo wszystko moim niedoścignionym mistrzem pozostanie Tata (jego sos potrafię wyjadać z kubeczka łyżkami, sam!), który wciąż nie chce zdradzić mi swojej sekretnej receptury. ;)

    Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypoczywaj i wracaj do nas :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. U Ciebie tak sielsko i przyjemnie jest zawsze..:-)

    Kocham zdjęcie sosu do sałaty!:)
    Jest super! Te kwiatuszki odbijające się w misce.. majstersztyk!

    OdpowiedzUsuń
  4. milego wypoczynku:) duzo relaksu i spokoju:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Monik nawet nie wiesz jak bardzo potrzebowałam Twojego wpisu dzisiaj!
    Zjadłam dwa jajka na bekonie i furę sałaty ze śmietaną - to chyba nie był najlepszy pomysł o tej porze co?
    Przecudny stolik! Już oczyma wyobraźni widzę jakie piękne zdjęcia na nim by były :)
    Moja Dzielna :*
    A zdążymy zamienić parę słów zanim wyjedziecie? :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Moniczko baw się dobrze na wakacjach :) Każdy potrzebuje takiego odpoczynku, zwłaszcza że w Twoim życiu w ostatnich miesiącach wiele się działo. I przywieź same miłe wspomnienia i piękne zdjęcia :)

    Buźka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A również mam taki misterny plan:D
    Zobaczymy.. już w 1/2 się spełnił:)
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Tu sąsiadka;-) U nas upał i też byśmy się pobawili jak te dzieci do ostatniej nitki. Pozdrowienia ( chyba zimne w ten gorący czas). Mój m. ostatnio się żali, czemu nie jestem kobietą zimną ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudne, wakacyjne zdjecia Moniko! Kolorowe i radosne :)
    Zycze Ci udanego wypoczynku! I bede tu od czasu do czasu wracac by raz jeszcze popatrzec na te wszystkie wspanialosci :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Stół bardzo ładny, nie ma to jak przedmioty z duszą i historią :)
    buziaki
    m.

    OdpowiedzUsuń
  11. cudownych wakacji! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zabieganie, zaczarowanie.. odpoczywajcie i usmiechajcie się dużo!

    OdpowiedzUsuń
  13. Moniś, u Ciebie jak zawsze pięknie i tak ciepło:)
    Zyczę Ci wspaniałego wypoczynku na pięknych Kaszubach!
    Ściskam:*

    OdpowiedzUsuń
  14. O jak fajnie!
    Dziękuję. Bardzo. Wsiadam za chwilkę do auta z uśmiechniętą buzią :)
    Nie zabrałam książek kucharskich, tylko mieszadełko do ciasta, silikonowy pędzelek, mały blender i matę do sushi...tak na wszelki ;P

    Buziaki!
    M.

    OdpowiedzUsuń
  15. piękne chwile, wszystkiego co najlepsze Monisiu ;*

    OdpowiedzUsuń
  16. Monisiu- ja wrocilam,a Ty wyjezdzasz..... baw sie dobrze i wypoczywaj i wracaj ze wspanialymi cieplymi wpisami.......
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chciałabym Cię zaprosic do konkursu który zorganizowałam na swoim blogu :) Można wygrac fajne gadżety kuchenne i kosz smakowitości :) Wszystkie informacje znajdziesz u mnie:

    http://gotowaniecieszy.blox.pl/html

    Pozdrawiam i zapraszam do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...