Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


wtorek, 22 września 2009

Cytrynowa babka. Z owocami




Małe K: - O BABKA!
Ja: - Fajna?
K: Tak. Mogę zamiast żurku :D ??? Jadłam obiad w szkole. Znaczy szpitalkową surówkę
- Jaką?!
- No szpitalkową. Tą co w szpitalu jadłam.
- Ale miałaś wtedy 2.5 roku! Nawet nie pamiętam czy coś tam jadłyśmy. Chyba
nie...
- Tak. Pyyyyycha. Marchewka z groszkiem. Umiesz taką?...ale bym zjadła...
- Chyba z masłem i trochę mąki...ja ostatni raz to w szkole jadłam...
- To daj już tą babkę...



Długo szukałam przepisu na babkę. W większości babki tzw. piaskowe są dla mnie za suche, a już jednodniowe - nie do zjedzenia. Zamarzyło mi się ciasto puszyste ale mokre, jeszcze z letnimi owocami i "przełamane" w smaku. Ponieważ uwielbiam Lemon cake, na który przepis podała Liska - przepis ten potraktowałam jako bazę, troszkę kombinując. Ciasto nadal oczywiście jest proste i błyskawiczne, a największą trudność (dla mnie) stanowi starcie skórki z dwóch cytryn :) ...



BABKA CYTRYNOWA
Z OWOCAMI
podstawa: Lemon cake Liski


200 g miękkiego masła
150 g cukru
4 jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
sok z 1 cytryny i skórka starta
z 2 cytryn
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
80 g mielonych migdałów
280 g mąki pszennej, przesianej
2 brzoskwinie pokrojone w małe
cząstki



Piekarnik nagrzewam do 180 stopni. Formę na babkę o średnicy 22 cm, smaruję masłem i obsypuję bułką tartą.
Masło ucieram z cukrem na puszystą masę.
Odzielnie ubijam pianę z białek, ze szczyptą soli.
Do masy jajecznej powoli dodaję żółtka, sok i skótkę z cytryny, mąkę połączoną z proszkiem o pieczenia oraz migdałami, esencję.
Na sam koniec - drewnianą łyżką dodaję ubitą pianę z białek - delikatnie mieszając.
Ciasto nie powinno być lejące, ale puszyste - o konsystencji - dobrze napowietrzonego kremu. Dodaję owoce - delikatnie mieszam i przekładam do formy.
Piekę 50 minut. Przez ostatni 10 minut osłaniam babkę folią, by nie przypiekła się za bardzo. Ostudzoną wyjmuję z formy.
Smacznego!
M.


###
A tak wyglądało moje Lemon cake, które jakiś czas temu upiełam zgodnie z przepisem Liski.

21 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszystko co cytrynowe i to jedyne owoce ,które zawsze są w lodówce :)Smakowita ta babeczka, nie wspominając już o wyglądzie Lemon cake :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Szarlotku;
    Kochana jesteś strasznie Ci dziękuję. :)
    Miłego dnia
    M.

    OdpowiedzUsuń
  3. czyli brzoskwiniowo cytrynowa babka (:
    lubię cytrynową skórkę, jej aromat, bardzo

    OdpowiedzUsuń
  4. A zaraz zaraz gdzie jest mój komentarz z wczoraj? :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj w nocy, po raz pierwszy miałam awarię bloga.
    Latały zdjęcia i daty, pełen chaos - i rano musiałam wszystko przekopiować i zamieścić raz jeszcze.
    Przez to umknął komentarz chorej Poleczki, która oblukała moją babkę jakoś po północy.
    Zdrówka Polko!
    Całuję
    M.
    :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Czujna jesteś Kochana!...
    To dobrze, zdrówko wraca!
    buzik
    M.

    OdpowiedzUsuń
  7. Asiejko, jakie piękne zdjątko!
    Dziękuję, pozdrawiam ciepło
    M. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No dooobra :)
    Ale teraz nie napiszę drugiego bo nie mam czasu :P
    Miłego dnia i nie śpij w pracy bo Cię ukradną :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaka śliczna babka! Lubię mokre babki, takie sa najlepsiejsze!
    Sliczne zdjęcia :)
    Fajnie Ci na huśtawce:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję Majanko! Uwielbiam się bawić. Wiem, że to na terapię się kwalifikuje. A ja tak lubię!
    Huśtawki, lalki, zwierzątka, uwielbiam.
    Tylko muszę być w dobrej fomie. Bo jak smutas jestem, to żaden ze mnie kompan.
    Babeczka mokra, że hej! Dlatego tak długo ją piekłam.
    Pozdrawiam, miłego dnia
    M. :) :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta owocowa babka musi być pyszna :) A co do babki piaskowej, to ja ciągle szukam przepisu idealnego :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. a taką babkę robiłaś bez owoców? tez nie lubię suchych :D (PS. mam problem z dodaniem komentarza)

    OdpowiedzUsuń
  13. ale baba , normalnie baba
    Śliczna

    OdpowiedzUsuń
  14. wow! jest cudna i mimo ze babek nie lubie to ta jest, no jest wspaniała, i ma brzoskwinki, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. O, jakie sliczne TRZY babeczki :) A ta pierwsza dodatkowo bardzo apetyczna :)

    Pozdrowki :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Kasiu;
    Ja też, jak znajdziesz daj znać :) Przesyłam dużo ciepłych myśli!
    M.

    Paulinko;
    Robiłam bez owoców - w keksówce, wtedy bez ubijania piany i troszkę więcej masła. Ciasto jest nadal mokre, ale bardziej zbite.
    No widzisz, przykro mi, że coś tu u mnie dziś kuleje. Mam nadzieję, że to chwilowe.
    Zapraszam i pozdrawiam
    M.

    Margot
    Na prawdę myślisz, że ładna? Dziękuję.
    No smaczna była, ale jak ją na zdjęciu zobaczyłam - pomyślałam "ciacho jak ciacho". Nic mi do niej nie pasowało jakoś. Ani polewa, ani puder...
    Cieszę się, że ładna :)
    M.

    Viri
    Jej, dziękuję :) Ja też nie lubię, jak na razie ta jest wyjątkiem :) Pozdrawiam. M :*

    Majeczko
    :D No trzy babeczki, wszystkie wyrośnięte ;) Bardzo dziękuję Kochana. M.

    OdpowiedzUsuń
  17. Monika , o tak zdecydowanie wyjątkowej urody ta twoja baba

    OdpowiedzUsuń
  18. Hehe rozbawiła mnie ta "szpitalkowa sałatka" :)
    Pychotka. i jedno i drugie ciacho i sałatka rzecz jasna;P
    Buziak.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję Margot :) :*

    Olciku, miło, że wpadłaś. A ja potrzebuję przepisu na tą szpitalkową, serio, serio - bo ciągle mi jakieś twarde te warzywa wychodzą :/
    Buziaki, dziękuję
    M.

    OdpowiedzUsuń
  20. Może musisz je bardziej pogotować?:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Excelldnt goods from you, man. I've understand your stufrf previous to and you're
    just extremely excellent. I really like what you've
    acquired here, really like what youu are saying and the
    way in which you say it. You make it entertaining and you still
    take care of to keep it smart. I can not wait to read far
    more frkm you. This is really a terrific site.

    My page ... Las Vegas Refrigerator Service

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...