Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


poniedziałek, 10 października 2016

Dzień dobry. Rozpakowałam się właśnie... :)


Dziesięć miesięcy. Tyle czasu zajęło mi układanie się w nowej rzeczywistości. Mając 38 lat zrobiłam drugie studia, zmieniłam zawód i włożyłam wiele energii by idea stała się rzeczywistością. Wszystko mieszało i przeplatało się z moim życiem rodzinnym, relacjami, które weryfikowały się w różnych trudnych momentach. I dziś po 10 miesiącach zdaje się, że chyba "rozpakowałam" się na Nowym :)
Przepraszam najmocniej wszystkich, którzy tu zaglądali i czuli rozczarowanie. Wiecie jednak, że pasja czasem musi ustąpić miejsca innym zadaniom.
Dziś jednak już jestem. Z korzennym, jesiennym ciastem, kubkiem gorącej kawy, marnym zdjęciem z telefonu... Jestem ze swoją Grabiną, Karolą, Jakubem i choć to co najważniejsze pozostało bez zmian, to żyjemy troszkę w innym świecie.
Marzenie by pracować z dziećmi stało się rzeczywistością. Doprowadziła mnie tu droga wcale nie lekkich studiów, szkoleń, warsztatów, staży, kolejnych doświadczeń zawodowych. W domu nadal, choć rzadziej pachnie chlebem, zamiast kolacji zdarza się kubek kakao przed kominkiem i...kończenie projektu na jutro. Jest inaczej ale jest dobrze.
I dziś, w nowym-starym chcę także by było miejsce na bloga. Na łapane chwile, smaki, zapiski i zdjęcia.
Ściskam Najwytrwalszych i ciepełka Wam życzę.
M.


Ciasto to moja radosna twórczość z przepisem Nigelli "Piernik z Guinnessem" ( książka "Kuchnia")
po moich zmianach przepis ten wyglądał tak:

150 g masła
250 ml ciemnego piwa
300 ml syropu z buraków cukrowych (Goldsaft)
50 g cukru trzcinowego
380 g mąki pszennej
2 łyżeczki sody

łyżeczka tartego imbiru
łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki miażdżonych goździków
łyżka kakao

300 ml kwaśnej śmietany
2 jajka

kilka śliwek na wierzch

Masło z syropem, cukrem i przyprawami (bez sody) rozpuszczam w rondelku. Formę smaruję masłem i wysypuję bułką tartą. Piekarnik nagrzewam do 180 st.
Kiedy składniki w rondlu się rozpuszczą, dodaję piwo, studzę. Dodaję sodę.
Jajka mieszam ze śmietaną.
W misie miksera powoli łączę mąkę z masłem i syropem, śmietanę z jajkami. Powoli mieszam. Ciasto ma luźną konsystencję. Mieszam do połączenia wszystkich składników. Wylewam do formy. Wykładam pokrojone śliwki. Piekę 50-60 minut (do suchego patyczka wbitego w ciasto).
Smacznego!

Ps. Ciasto z powodzeniem można przekroić i przełożyć konfiturą śliwkową, świetne jest też z polewą z gorzkiej czekolady :)

43 komentarze:

  1. Bardzo pozytywny wpis. Powodzenia na Nowym!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje i bardzo sie ciesze, ze osiagnelas swoje cele. Fajnie, ze wrocilas do pisania :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. PS. Ciasto wyglada przepysznie, poprosze o przepis jak znajdziesz chwile.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam Cię bo wiem ile kosztują wyrzeczeń studia, dom,dzieci.... i wszystko na około! Dobrze że wróciłaś. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Beata, Laila i Asiami :) ogromnie Wam dziękuję :* :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że już jesteś :) A wszystkich realizowanych planów i marzeń serdecznie gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratulacje i powodzenia :) Mnie jakos wlasnie dzisiaj naszlo, zeby poprzegladac co slychac u blogowych kolezanek :))

    OdpowiedzUsuń
  8. fajnie, że wróciłaś! trzymam kciuki za nowe doświadczenia! ja też od niedawna odkrywam radość w edukowaniu dzieci :) satysfakcja jest i wiele misji do wykonania!

    OdpowiedzUsuń
  9. Komarka, Aga, Wiewióra dzięki!

    Aniu <3 a widzisz :***

    OdpowiedzUsuń
  10. Powodzenia w nowym zyciu. A ciacho kusi wyglądem. Smakuje pewnie oblednie. Szkoda ze do pieczenia mam dwie lewe ręce....pozdrawiam Karolina;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze, że już jesteś:) Wiele radości i satysfakcji w Nowym. Pozdrawiam Marzena:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoja córka bardzo baaaardzo przypomina mi postac Ani z Zielonego Wzgorza :)

    Super, ze jestes tu znowu!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze, że już jesteś ....

    OdpowiedzUsuń
  14. Miło że jesteś, lubię tu zaglądać i ogrzewać się Waszym ciepłem, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super ciasto :) Zrobimy takie za tydzień :) Lubimy jeść takie ciasta do naszej herbatki na filtrowanej wodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciasto wygląda wyśmienicie. Z pewnością jest palce lizać!

    OdpowiedzUsuń
  17. wiadomosci wiadomosci tresci zwrot podatku newsy wiadomosci informacje posty przeczytaj naklejki scienne dla ciebie aktualnosci nowosci informacje possibility doesnt shock me lol. thanks for an incredible weblog! Anyway, in my language, there are not much good source like this.
    olansi luftreiniger

    OdpowiedzUsuń
  18. like: Most of your training dental surgeons in Panama speak English Panama has exceptional arrangements for diagnosing, screening and providers. There is no shortage of USA-trained doctors It costs far less to have your surgery carried out in Panama than in US or any other Western nation US dollar can be utilized And above all, your postoperative care is complimented by a visit on the pure beaches and pure forests of Panama.
    shopbymark

    OdpowiedzUsuń
  19. I admire what you have done here. I like the part where you say you are doing this to give back but I would assume by all the opinions that this is working for you as well.
    shopbymark

    OdpowiedzUsuń
  20. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. 2c10df09515e471bffae9f3ada6af834
    website kurma
    website kurma
    sms onay

    OdpowiedzUsuń
  21. Thank you for your explanation, very good content. 6404fc701d0fb6f292377e3d2ab4e92a
    define dedektörü

    OdpowiedzUsuń
  22. Wrócisz jeszcze? Wchodzę tu co jakiś czas i sprawdzam czy jesteś :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja też tu zaglądam z ciekawości czy wrócisz... Pozdrowienia dla wytrwałych!

    OdpowiedzUsuń
  24. Monika jest na Instagramie. Wpisz w wyszukiwarkę instagramową #nagrabinie i na pewno znajdziesz

    OdpowiedzUsuń
  25. pg slot ปิ้งยิ่งที่สุดแล้วก็ฝากถอนเงินในแต่ละครั้งได้ไม่มีอย่างน้อย สิทธิพิเศษสำหรับในการวางเดิมพันที่จะสามารถทำให้ทุกๆคนใกล้ PG SLOT เงินจำนวนเป็นอันมาก

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzisiaj na pewno postaram się zrobić ten przepis. Pytanie czy wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...