Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


poniedziałek, 16 czerwca 2014

Uśmiechnij się! Dam Ci sera i truskawek :)



Chłodny wieczór zrekompensował piękny słoneczny poranek :) I choć to chyba ja dziś miałam najdłuższy rozbieg - po trzeciej kawie, nawet mój poniedziałek już wystartował.
Tydzień nie zapowiada się gorący, za to przynajmniej krótszy. Dodam do tego jeszcze śmietankowy sernik z truskawkami i może odczaruję poniedziałkowe podkówki na buziach domowników...

Truskawki wciąż rządzą w mojej kuchni. Nikt nie prostestuje. Wszyscy chyba już widzą, że w tym roku są przesmaczne, przesłodkie i wreszcie mają dobrą cenę. Truskawkowy zawrót głowy nie potrwa długo, więc dosłownie i w przenośni - wyciskam z nich co się da ;)





Dziś zapraszam Was na śmierankowy sernik. Sernik pieczony, potem schłodzony, na delikatnym, lekko słodko-słonym spodzie i z galaretką. Śmietankowy, gdyż kryje w sobie sporą ilość kremówki, która to nadaje mu smaku i puszystości.
Mój ulubiony, dopracowany i do polecenia z czystym sumieniem.
Dobrze "poprowadzony" nie ma prawa opasć i będzie równiutki jak lądowisko ;)





ŚMIETANKOWY SERNIK Z GALARETKĄ


1 kg sera na sernik (użyłam w wiaderku, President)
6 jaj
3/4 kubka cukru
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
0.5 l zimnej kremówki 36% (użyłam łowickiej)
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej

280 g lekkich ciastek zbożowych (tych, które użyłam miały 37% płatków owsianych)
70 g masła, rozpuszczonego
szczypta soli

2 galaretki truskawkowe (do przygotowania w 500 ml wody)

Piekarnik nagrzewam do 170 st.
Przygotowuję dużą blachę o średnicy 26 cm.

Ciastka kruszę w miksecze, dodaję do nich rozpuszczone masło i szczyptę soli. Miksuję razem. Kruchą masą wyklejam spód blachy.
Zapiekam 10 minut.

Oddzielnie ubiajm kremówkę - na półsztywno.
Trzy jaja - oddzielm żołtka od białek i białka także ubiajam na półsztywno.

W dużej misie miksera zaczynam ubiajać ser. Najpierw na wolnych obrotach, stopniowo zwiększając prędkość. Po łyżce dodaję cukier, miksuję. Kolejno dodaję trzy całe jajka i trzy żółtka, ekstrakt z wanilii, nadal miskuję.
Na wolnych obrotach dodaję kremówkę.
Wyłączam mikser.
Pianę z białek dodaję mieszając już rózgą. Na koniec posupuję delikatnie przesianymi mąkami, także mieszam rózgą.
Masę przelewam na spód z ciastek.

Piekę 1 godzinę i 20 minut w temperaturze 170 st. Stawiając sernik na drugiej szynie od dołu piekarnika.

Sernik studzę co najmniej przez 1.5 godziny w zamkniętym piekarniku.
Przed polaniem galatkę wymaga schłodzenia w lodówce.

Zimny, polewam stężałą galaretką i zostawiam na kolejne kilka godzin w lodówce.
Smacznego!



3 komentarze:

  1. Truskawki z ostatniego zdjęcia extra!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekny serniczek. Bardzo apetyczny.
    A jakie truskaweczki fajne na ostatniej fotce :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...