Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


piątek, 4 maja 2012

M. jak...:)


Lubię M.
Bo M. jest jak Mama, jak Miłość, jak Maj i w końcu jak Monika :)
A dziś są właśnie moje imieniny!
Jest jeszcze kilka innych Wyjątkowych dla mnie M., ale te już tylko dla Mnie :)

To jedno z moich ulubionych świąt. I jakoś zawsze jest jeszcze Milsze niż je zaplanowałam!
To dla mnie prawdziwe święto, w przeciwieństwie do wszystkich walentynek i dni kobiet.
Szanuję Wasze odrębne opinie, ale to dwa dni, kiedy naprawdę fajni faceci robią naprawdę głupie rzeczy, uginając się pod presją otoczenia i w lęku przed kobiecymi oczekiwaniami.
Zamiast w lutym kupić cmentarną lampkę w kształcie serduszka "you are light of my live" (raz dostałam taką, a jakże!) lepiej razem bawić się w urodziny czy imieniny właśnie!

Moje imieniny zawsze pachną bzami lub konwaliami. Dziś także od bladego świtu :)))

Kto przysnął niech wstaje! Jemy słodkości :)))
Ja ściskam wszystkie moje małe i duże Moniki, a także ich mamy, którym to imię musiało się bardzo podobać :)



A teraz już podaję deser...koniecznie do małej espresso! Tak na dobry początek pięknego dnia :)))
Monika



TIRAMISU
przepis Aldo Zilli, według książki "Łatwa kuchnia włoska", wydawnictwa BBC Books

4 żółtka
150 cukru pudru

300 ml śmietany 36 proc.
250 g mascarpone

1 opakowanie biszkoptów
2 łyżki wina marsala
2 łyżki likieru Tia Maria ( u mnie amaretto)
2 łyżki ekstraktu waniliowego

450ml mocnej espresso
3 łyżki niesłodzonego kakao


Żółtka ubijam z pudrem na lekką, puszystą masę.
W oddzielnej misce ubijam śmietanę, stopniowo dodając serek, następnie kolejno alkohol i ekstrakt. Powoli dodaję także masę z ubitych żółtek.
Na dno pucharków nakładam masę serową.
A na nią - biszkopty (ja je pokruszyłam) nasączone czarną kawą.
Warstwy powtarzam trzykrotnie. Deser posypuję kakao i ewentualnie wiórkami ciemnej czekolady.
Koniecznie schładzam kilka godzin, zaż przed podaniem wstawiam do zamrażarki na 10 minut.

Smacznego!




Moich ogrodniczych zmagań i zapędów nie widać końca... Ale to miejsce, gdzie w tej chwili czuję się najlepiej!

45 komentarzy:

  1. Wszystkiego najlepszego kochana :) Duzo zdrorka i slodyczy :)) Zdjecia przeurocze. Sliczna z Ciebie ogrodniczka :) A bzy i konwalie to moje ukochane kwiaty...dlatego tak kocham maj :) I zaluje, ze tez nie mam teraz imienin :)) Tiramisu oczywiscie sie czestuje :)

    Usciski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego w Dniu Imienin Kochana!

    Cudowna z Ciebie ogrodniczka! Ach ach!

    Zazdroszczę Ci imienin w tym cudownym miesiącu. Szkoda tylko, że pogoda nam się dziś troszkę popsuła, ale najważniejsze, że w sercu jest majowo :-)

    Całusy

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego dobrego w dniu Imienin :)
    Cudowny deser !

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego Najlepszego w ten ciepły,imieninowy dzień!
    Twój ogród zapowiada się cudownie. na pewno masz gdzieś tam całe tabuny konwalii;)
    uwielbiam te małe kwiatuszki...mam zamiar zapolować na nie w tym tygodniu.....
    pozdrawiam. Lidzia

    OdpowiedzUsuń
  5. Moniś wszystkiego najlepszego :) Wpraszam się na imieninowy deser :) U mnie na blogu tez dziś małe święto :)

    Buziaki i miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Całusy jeszcze raz! i proszę o zabunkrowanie dla mnie jednego pucharka! M.

    OdpowiedzUsuń
  7. Najlepszego! Piękne ten Twój deser;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiego dobrego Moniko z okazji Twojego Święta!:)
    Po cichu obserwuję Twojego cudownego bloga, ale dzisiaj pozwolę sobie złożyć Tobie najszczersze życzenia - oby na Waszej Grabinie zawsze gościło szczęście, pachniało bzem i Twoimi wypiekami!


    Ściskam!
    P.

    P.S. Też uwielbiam maj - pewnie dlatego, że obchodzę urodziny w tym pięknym miesiącu!

    OdpowiedzUsuń
  9. Najlepszego i najpyszniejszego!

    OdpowiedzUsuń
  10. Monisiu, wszystkiego najlepszego Kochana! Spełnienia marzeń, uśmiechu i słoneczka :)
    Piękne święto w piękny dzień a z takim deserem można świętować, oj można :)
    Usciski:*

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkiego najlepszego! Cudownego świętowania!

    OdpowiedzUsuń
  12. piękny maj,piękne święto!Nasze;)
    najlepszego Moniczko!

    śliczne słodkości
    ja świętuję z tartą rabarbarową;)..w ogródku;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkiego co najsłodsze i najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Spełnienia marzeń i wszystkiego co najpiękniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkiego najlepszego!
    Pozdrawiam!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepięknie wygląda Twoje tiramisu. Może zechcesz podzielić się przepisem dołączając do durszlakowej akcji

    OdpowiedzUsuń
  17. Najlepszy czas na imieniny! Bzy, tulipany i kwitnące jabłonie... Radosnego świętowania, Moniko! Dużo szczęścia i dużo sił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno pięknie dziękuję! Taki jest plan :)))
      pozdrowienia najcieplejsze!
      M.

      Usuń
  18. Drogie Moje!!!
    Ileż pięknych słów, życzeń, ciepełka i serdeczności :)))
    Dziękuję Wam ślicznie. Za odwiedziny, za uśmiech i dobrą energię. Za każde słowo Dziewczyny!
    Dziś się okazało, że mój ogrodowy kręcioł stał się niezłą inspiracją dla moich Bliskich i Znajomych.
    Wśród imieninowych prezentów znalazła się m.in. wywrotka jasnych kamyków na podjazd, cztery drzewa i dwa krzewy :P
    Po prostu cudo!

    Ściskam Was najmocniej jak potrafię!
    Dziękuję
    Monika :***

    OdpowiedzUsuń
  19. Monis-wszystkiego najlepszego i najpiekniejszego!!!!!!!
    Wygladasz przeuroczo i bardzo mlodziezowo w tym stroju i w tym nastroju-tak trzymaj!!!!
    Usciski***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochanie, majowa forma 35.latki :)))
      Dzięki!

      Miłego wieczoru!
      M.

      Usuń
  20. Najlepszego Moniś :) ja też na M., tyle, że Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło Cię widzieć! Marto (nie wiedziałam!!!)
      ściskam Ciebie i Małą Księżniczkę :*
      M.

      Usuń
  21. Moniko,
    wszystkiego czego pragniesz, ja zawsze zycze przede wszystkim duzo,duzo milosci bo to poczatek wszystkiego co najwazniejsze.
    Uwielbiam twoje blogi i codziennie zaczynam moj "komputerowy wirtualny" dzien od czytania "Na Grabinie", pozdrawiam z NY.
    Kaska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu pięknie dziękuję...pamiętam, że już kiedyś rozmawiałyśmy o Twoim domu Tam Daleko Hen Hen :)))
      Ściskam najcieplej :)
      M.

      Usuń
  22. Wszystkiego najlepszego imieninowego! Weny do kuchni i ogrodu oraz tak dobrego samopoczucia!

    O tym maju to wiem co mówisz... Kocham go dokładnie z tych samych powodów - mam urodziny 12 maja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anulka :)
      Tak maj i kochanie - to do siebie pasuje!
      Ściskam już urodzinowo. A 12. to dobra cyfra, ja też z 12. tylko troszkę później w kalendarzu :)

      M.

      Usuń
  23. Imieninowo, imienniczce - najlepszego :) Konwalie też zawsze u mnie o tej porze roku :) Spełnienia w każdej wymarzonej dziedzinie życzę.

    Monika

    OdpowiedzUsuń
  24. Też zapisuje "chwile" dla mojej córeczki... a przepis na tiramisu odgapiłam i sama będę próbować :-) pozdrawiam.
    ps. Ślicznie tu u Ciebie :-)!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle miłych słów :))) Pozdrawiam Was miłe Panie :)
      dziękuję
      M.

      Usuń
  25. Pochłonęłabym z chęcią zawartość takiego pucharka :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Moniko! Spóźniłam się, wybacz... Najlepsze życzenia dla Ciebie! Uściski:*

    OdpowiedzUsuń
  27. Anno pięknie dziękuję :)
    Na miłe słowo nigdy nie jest za późno :)))
    pozdrowienia!

    M.

    OdpowiedzUsuń
  28. Monik Ty promieniejesz! :)
    Ślicznie wyglądasz. Lubię oglądać uśmiech na Twojej buzi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bo widzisz Kochanie; ja nie wiedziałam, że do łopaty jestem stworzona :)))
      dziękuję Poli :***
      sama wiesz!

      M/

      Usuń
  29. Moniko, co prawda jest już nieco po czasie, ale i tak życzę Ci samych cudowności i uśmiechów z okazji tego wyjątkowego dnia! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oliwko pięknie dziękuję :) na miłe słowa nigdy nie jest za późno :)

      pozdrawiam
      M.

      Usuń
  30. Lekko po czasie, ale Tobie życzenia za ten cudny uśmiech można składać przez cały rok :) Niech będzie Ci jeszcze piękniej niż jest, niech spełniają się marzenia i abyś zawsze miała wokół siebie tylko życzliwych ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Szarlotku Kochany! Dziękuję Ci pięknie i ja mam takie marzenie :)

    ściskam mocno
    M.

    OdpowiedzUsuń
  32. MMM..uwielbiam tiramisu. właśnie tiramisu i mus czekoladowy to moje ulubione desery. W ogóle jestem ogromną fanką słodkości i często sama przygotowuję desery i piekę ciasta. Swoje inspiracje czerpię głównie z internetu i często zaglądam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/
    Jest tam wiele porad i fajnych przepisów, z których na co dzień korzystam w swojej kuchni.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...