Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


sobota, 25 lutego 2012

Bułki z makiem i cebulką




Przyznam szczerze, że nie przepadam za moim słodko-gorzkim bezrobociem. Ale są takie chwile, które dają mi wiele radości i przyjemności :)

Kiedy K. wskakuje do auta po całym dniu szkoły jest albo pełna emocji, informacji, pytań....lub już tak wypompowana, że opada w fotelik i tylko się uśmiecha.
Nastawiam cichutko płytę, wyciągam z torebki ciepłe jeszcze bułeczki z cebulką i makiem. I ruszamy...






BUŁKI Z MAKIEM I CEBULKĄ

przepis: Liska, Pracownia Wypieków - w tym miejscu

zaczyn:
100 g mąki pszennej
65 g wody
1/8 łyżeczki drożdży instant

Składniki zaczynu łączę i odstawiam na noc w ciepłe miejsce.

rano dodaję:
320 g mąki pszennej
150 g wody
1 łyżeczka drożdży suszonych instant
1 jajko
1.5 łyżeczki soli
1.5 łyżki cukru
60 g masła
20 g mleka w proszku
1 średniej wielkości cebulę - pokrojoną i zeszkloną na maśle
1 łyżka maku

Wyrabiam gładkie ciasto i odstawiam na godzinę w ciepłe miejsce, pod przykryciem.
Po tym czasie z ciasta urywam kawałeczki, wielkości średniego jabłka i formuję bułki.
Układam na blasze wyłożonej papierem i odstawiam na godzinę do wyrośnięcia.

Piekarnik nagrzewam do 190 st C. Piekę 15-20 minut.
Smacznego :)

11 komentarzy:

  1. IDEALNE na sniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień Dobry :)
    ...i dziękuję

    miłej soboty
    Monika ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po prostu wspaniałe! I jakie proste!

    OdpowiedzUsuń
  4. zjadłabym taką bułeczkę :) muszą być wspaniałe

    OdpowiedzUsuń
  5. Żądam opcji pod wpisem "powąchaj & skosztuj" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Monika...? Zrobimy mala wymiane kulturalna? Ja Tobie dwa croissanty z czekolada a Ty mnie 2 buleczki?;-) Zarty zartami, wygladaja pysznie!:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słodko-gorzkie bezrobocie jest niczym ,kiedy upiecze się takie bułeczki.
    Ciepło się tak robi!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe bułeczki.Wszędzie bułeczki,aż mi się zachciało.
    Pozdrowienia cieplutkie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. No prosze Monis, ze tak tez mozna - wsadzilas do buleczek moje ulubione cebularzowe nadziene, wspaniale!! Usciskow moc ;-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...