Na Dobry Początek...

Długo zastanawiałam się nad tym jak zatrzymać chwile, które są dla mnie ważne i cenne.


Obok tych, które zapisuję i ofiaruję kiedyś mojej Córce, postanowiłam zachować także te, które wiążą się z moją pasją jaką jest gotowanie i pieczenie...
Kuchnia jest i była zawsze ważnym elementem tradycji domu moich Rodziców, Dziadków a teraz także naszego Domu Na Grabinie. Jest pełna smaków, które wiążą się z ludźmi, historiami i uczuciami.
Tych, którzy tu trafią zapraszam więc Na Grabinę.

Do domu. Do mojej kuchni.

Pozdrawiam Was ciepło
Monika


sobota, 3 grudnia 2011

Świąteczne Smaki Ulubione...




Na dobry początek kilka świątecznych przepisów, które do tej pory pojawiły się na blogu. Nie jest ich dużo, ale w tym roku pojawią się także nowe, kolejne. Mama nam obiecała swoje śledziki a ja za moment zaproszę Was na ulubioną świąteczną sałatkę i pasztet*... :)

barszcz czerwony

gołąbki z kaszą i grzybami

pierogi ruskie

kapusta wigilijna

ryba w warzywach

białe śledzie

sałatka z kalafiora

pasztet mięsny

i na słodko:

makowiec

piernik (szybki, bez nastawiania)

piernik dojrzewający

keks bananowy


skórka pomarańczowa


sernik tradycyjny

ciasto kawowo-czekoladowe

ciasteczka makowe

pierniki 2010

pierniczki 2009

***Drodzy. Zanim zrobię pasztet, byc może Wy już będziecie chcieli go upiec i zamrozić (można, najlepiej w małych foremkach) Dlatego też nie czekając, przepis podaję poniżej:

PASZTET
(dla mnie najlepszy jaki jadłam)
autor: mama Sylwi B.


4 udka kurczaka
mięso z samego udźca indyka
1 kg łopatki
1.5 kg podgardla

Całe mięso gotujemy, doprawiając tylko solą i pieprzem. Ja oczywiście dodam liść laurowy i ziele ang.
Gotujemy do miękkości.

Kiedy wszystko lekko przestygnie - do wywaru z mięsa dodajemy 1 dużą bagietkę lub 8 małych bułeczek - namaczamy. Wyjmujemy, odciskamy.
Mięso razem z bułkami mielimy dwa razy (koniecznie).
Doprawiamy do smaku solą, pieprzem, gałką muszkatołową.
Do masy dodajemy 8-10 jajek - tak by masa się dobrze kleiła, była zwarta.

Przekładamy do jednorazowych foremek aluminiowych i pieczemy:
w piekarniku - nagranym do temp. 180 st.
- w 180 st - przez 1 godziną (najlepiej na termoobiegu)
- w 210 st. - przez ostatnie 15 min - by powstała skorupka na wierzchu

Smacznego :)
M.


8 komentarzy:

  1. Pychota. Chętnie wypróbuję przepis na pasztet

    OdpowiedzUsuń
  2. ten pasztet do mnie przemawia.Musze wyprobowac.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiecie, że do mnie też. Tylko ja z mięs to jedynie parówki uznaję, więc to podgardle wrrrrrrrrr, ale trochę nalewki i dam radę :)

    M.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pasztet na pewno wyjdzie pyszny :).

    Moniś, zamierzam zrobić kartki świąteczne, zainspirowałaś mnie,a ten pomysł spodobał się mojemu synowi:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Majanko :) ogromnie mi miło, dziękuję :)

    Sid witaj :) zdecydowanie :) pozdrowienia, miłego weekendu :)
    M.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak tu u Ciebie miło i ciepło aż by się chciało wtulić w ekran.Pasztet na bank pyszny już czuję jego zapach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Co-by-tu... :) Bardzo mi miło. Dziękuję za tak ciepłe słowa i wizytę. Jak tylko się ogarnę postaram się go za kilka dni zrobić.
    Pozdrawiam ciepło.
    M.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...